& Pantun la pulak!

Haaa sambil dok saje2 tu kan tetiba jer SujueZ dapat idea reka pantun cinta. Ala biasa jer (sambil pikir buang tebiat ke aku ni?). Jom kita baca sama2 (baca dalam hati dah ler...)

Burung pungguk berdodoi merdu,
Sayang-sayang buah kepayang,
Tasbih cinta di ufuk rindu,
Bila rindu terasa sayang.

Bila rindu terasa sayang,
Hati yang suram kembali ceria,
Hanya padamu aku berteman,
Membuatkan diriku sangat bahagia.

Oh sayang pengarang jantungku,
Aku sangat cinta padamu,
Tolonglah jangan tinggalkan aku,
Hidupku tak bermakna tanpa adanya kamu.

Hidupku tak bermakna tanpa dirimu,
Pabila engkau berjauhan dariku,
Kirimkan daku seluruh rindumu,
Agar diriku bermaya selalu.

Bunga melur harum baunya,
Mekar di taman indah mewangi,
Cinta yang luhur umpama bunga,
Kasih mengharum sayang berseri.

Angin bertiup daun melambai,
Mungkinkah hujan akan menimpa,
Hanya kasihmu selalu kudamba,
Biarpun luka bertimpa-timpa.

Di tepi pantai ombak menderu,
Aku mengejar engkau berlari,
Dari jauh ku pandang sayu,
Dari mata jatuh ke hati.

p/s: hehehe mengarut ker???

No comments:

Post a Comment